سرخط خبرهای سازمان

سیاست‌های کلان انتخاباتی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در سال ۹۶ اعلام شد

اختصاصی بوی باران | دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی سیاست‌های کلان انتخاباتی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در سال ۱۳۹۶ که به تصویب یازدهمین کنگره حزب رسیده است را اعلام کرد.
مهدی مقدری هدف اصلی سازمان در انتخابات آینده را “پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و به دست آوردن حداکثر کرسی‌های شوراهای اسلامی کشور” اعلام کرد و افزود: بر مبنای این هدف، ۹ راهبرد و ماموریت کلان و ۱۱ برنامه در حزب طراحی و برنامه ریزی شده است.
وی راهبردها و ماموریت‌های سازمان را به شرح زیر بیان کرد:
یکم: حرکت در چارچوب قانون اساسی و قوانین و مقررات مرتبط.
دوم: حضور و تلاش موثر به منظور تثبیت و تقویت نقش شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در کشور و استان‌ها.
سوم: تلاش برای ایجاد سازوکارهای دموکراتیک به منظور انتخاب نامزدهای مورد حمایت سازمان در انتخابات شوراها.
چهارم: تلاش موثر برای اجماع نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا.
پنجم: شناسایی و بهره‌گیری از نیروهای بااستعداد و توانمند به ویژه زنان و جوانانِ همسو و افزایش شمار آنان در فهرست های انتخاباتی.
ششم: تلاش موثر برای تشکیل هیات‌های اجرایی همسو در انتخابات شوراها.
هفتم: تلاش جدی برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات.
هشتم: تدوین و ارائه برنامه کارشناسی برای مدیریت شهر با توجه به نیازها و انتظارات مردم.
نهم: توجه ویژه به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی  در همه برنامه ها و طرح ها.
دبیرکل سازمان برنامه‌های حزب را نیز بدین شرح اعلام کرد:
(۱) رایزنی موثر با احزاب، شخصیت‌ها و مراجع سیاسی با نفوذ و همسو به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان برای نیل به پیروزی.
(۲) دفاع از حقوق نامزدهای انتخاباتی و برگزاری انتخاباتی عادلانه، آزاد و شفاف.
(۳) تعامل مستمر با احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا.
(۴) تعامل با سلسله مراتب اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات.
(۵) تدوین و اجرای برنامه کارزار انتخاباتی و شعارهای انتخاباتی.
(۶) شناسایی و ترسیم فرصت‌ها، تهدید‌ها و نقاط قوت و ضعف در انتخابات.
(۷) تحلیل و بررسی اخبار، وقایع و تحولات انتخاباتی به منظور ایجاد شفافیت و انتشار در صورت لزوم.
(۸) تقویت مشارکت اقوام و اقلیت‌ها و مذاهب مختلف کشور.
(۹) پیگیری رصد و ارزیابی عملکرد نهادهای مرتبط با انتخابات و اعلام موضع در صورت لزوم.
(۱۰) استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی شامل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و گفت‌وگو مستقیم به منظور تقویت مشارکت مردم در انتخابات به نفع نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان و بیان نقاط قوت دولت فعلی و محدودیت‌های به‌ وجود آمده برای آن و مقایسه شرایط کنونی با دولت قبل و نقد منطقی و منصفانه برای جلوگیری از سوءاستفاده رقبا.
(۱۱) ارائه برنامه ای کارشناسی برای مدیریت شهر به مردم بر مبنای انتظارات معقول جامعه در طول فعالیت‌های تبلیغاتی و بیان نقاط ضعف مدیریت گذشته شهری.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

بالا